vrijdag 13 juli 2012

Boerenkaas

Ik maak sinds een maand zelf boerenkaas. Het is een leuke hobby en zo blijf ik een beetje bezig. Ik ben ongeveer 30 jaar geleden begonnen met kaas maken na een workshop bij de Plattelandsvrouwen vereniging in Noordbroek. We hebben destijds zelfs een koe aangeschaft. Na enkele jaren ben ik ermee gestopt omdat ik andere bezigheden kreeg en later aan het werk ben gegaan.

Nu ben ik met Pre-pensioen en heb dus weer tijd om mn oude hobby op te pakken. Ik kan melk kopen via een boer in de buurt en hoop ook nog een paar van mn kaasjes te kunnen verkopen. Zover is het nog niet maar ik ben al met een mooi bordje voor bij de deur bezig.

Hierbij een foto van mijn antieke kaaspers die ik van mijn collega`s als afscheidscadeu heb gekregen. Links de kaasbereidings - wrongel-bak


Kaas 2 dagen oud.
kaas 2,5 weken oud, dus bijna jonge kaas.


1 opmerking:

  1. Wat zien de kaasjes er mooi uit, leuk zo'n kadootje van je collega's, dat komt goed van pas.

    BeantwoordenVerwijderen